Osnovna dijagnostika kvarova pomoću kompjuterske opreme za autodijagnostiku.
Koristi se za pristup računalu vozila kako bi očitali kodove grešaka (ukoliko su zabilježeni) u memoriji računala vozila ili očitali parametre rada i na taj način utvrdili ispravnost komponenata.
Ako znate koja je ispravna vrijednosti parametara potrebnih za normalan rad motora moguće je pronaći grešku i na temelju očitanih vrijednosti iako greška nije upisana u memoriju računala vozila.
Primjenjuje se kada automatska dijagnostika ne nalazi grešku koja je zabilježena u memoriji računala, a vozilo ima problema u radu.
Detaljnom dijagnostikom provjeravaju se parametri koji su bitni za ispravan rad motora i prateće opreme:
Usluga Picotech
Opis Usluge
Ovo mjerenje nam pokazuje sa koliko udjela svaki pojedini cilindar sudjeluje u ukupnom radu motora. Ukoliko motor koristi i plin za pogon, mjerenjm efikasnosti cilindra posebno na benzinu pa posebno na plinu. Usporedbom dobivenih rezultata vidi se radi li motor jednako na svakom gorivu i ima li kakvih problema u radu. Mjerenje se može primjeniti na sve motore sa unutarnjim izgaranjem koji imaju od 3 do 12 cilindra.
Na ovom primjeru vidljivo je da motor ima manju snagu pri radu na plinu što ukazuje na grešku u plinskom sustavu. Utvrđeno je da dva plinska injektora imaju neispravnost smanjenog protoka plina.
Ovo mjerenje se radi posebnim softverom preko stezaljki akumulatora. rezultat mjerenja je kompresija u svakom pojedinom cilindru prikazana pomoću grafikona i izražena u postocima (od 0-100%).
Primjena posebnog softvera omogućuje analizu rada elektropokretača, alternatora i stanje akumulatora prije paljenja, tijekom paljenja i nakon što motor upali. Rezultat mjerenja je kompjuterski ispis koji sadrži podatke o napunjenosti akumulatora, padu napona akumulatora prilikom paljenja te kvalitetu punjenja akumulatora nakon što motor upali. Na ispisu je vidljiv i broj okretaja elektropokretača prilikom paljenja (vrlo bitno kod dizelskih motora), i otpor namotaja elektropokretača.
Priključenjem posebnog senzora na ispuh vozila i na usisnu granu motora moguće je analizirati podešnost ispušnih odnosno usisnih ventila motora. Prilikom analize i mjerenja “duty cycle”-a vidi se ima li neki ventil manji zazor od ostalih.
Za motore koji su opremljeni vakumskim regulatorom pritiska goriva primjenjuje se metoda mjerenja pada tlaka goriva prilikom otvaranja pojedinog injektora. Rezultat je dobiveni oscilogram koji prikazuje protok svakog injektora posebno.
Ovim načinom moguće je pomoću podataka dobivenih sa senzora na ispuhu, usisu i digitalnog senzora pritiska na 1. cilindru točno utvrditi podešenost razvodnog mehanizma.