Kako se ugrađuje autoplin u vozilo
Autoplin se ugrađuje u vozilo kako bi motor za rad osim benzina mogao koristiti i plin. Sukladno tome sve karakteristike motora kao i parametri rada moraju ostati iste kao kada motor radi na benzin. U suštini treba se raditi samo o zamjeni goriva.
Prije same ugradnje plina potrebno je utvrditi postoji li za konkretni motor adekvatni plinski uređaj koji će omogućiti da motor radi kvalitetno na plin poštivajući sve zadane parametre rada motora uz poštivanje propisane EURO norme.
Nakon toga radi se kompletna dijagnostika stanja motora da bi se utvrdile eventualne neispravnosti koje bi kasnije utjecale na rad motora na plinu. Bilo kakva neispravnost na benzinskom dijelu utječe na rad motora na plinu. Neke greške u sustavu za paljenje (svječice, kablovi, bobina) mogu se pojaviti u radu na plinu dok na benzinu motor radi “normalno”. Vrlo bitna je ispravnost L-sonde koja direktno utječe na korekciju smjese prilikom izgaranja. Ako L-sonda nije ispravnja nije moguće kvalitetno podesiti plinski sustav
“L-sonda” ili “Lambda sonda” je senzor koji mjeri količinu kisika zaostalog u ispušnim plinovima. Rezultat izjmerene količine direktno utječe na osiromašenje ili obogaćenje smjese za izgaranje. Potreban omjer smjese regulira benzinski ECU ili računalo plina.
Ugradnja plina u vozilo sastoji se od mehaničkih i električarskih zahvata na vozilu.
Mehanički radovi su:
Električarski radovi su:
Završni radovi su:
Dodatni radovi:
Ugradnja sustava za zauljivanje ventila. Radi se o multipoint sustavu (svaki cilindar zasebno) a može biti mehanički i elektronski.
Kod mehaničkog podešavanje količine ulja radi se učno a kod elektronskog podešavanje se radi odabirom broja impulsa nakon kojih se uključuje pumpica.
Konačne cijene dogovaraju se prije ugradnje a ovise o veličini i broju spremnika plina i specifičnostima motora i EURO norme. Maksimalna cijena (ako se i mijenja) uobičajeno ne prelazi 5 – 10 % minimalne.